EkonomiTeknologi Gadged

Fingo Open Market Indonesia Maret 2020,Target sasar transaksi RM3b

Radar-INews, KUALA LUMPUR – Platform E- Commerce terbaru Fingo, menyasar transaksi penjualan sebanyak RM3 bilion menjelang 2020 di pasaran Negara, Singapura, Thailand dan Indonesia.

Ketua Wakil Perdagangan Fingo, Yujiao Kong, berkata sasaran itu akan dipacu oleh penawaran lebih banyak produk Lokal berbanding luar negara.

Ketua Wakil Perdagangan Fingo, Yujiao Kong,
Ketua Wakil Perdagangan Fingo, Yujiao Kong,

Beliau berkata, saat ini Fingo membukukan transaksi penjualan sebanyak RM200,000 sehari.

“Saat ini sebanyak 12,000 produk baru ditawarkan dalam usaha untuk memenuhi keperluan atau kebutuhan Belanja.

“Pada waktu yang sama, perusahaan mengalokasikan sebanyak 30,000 produk yang akan dipasarkan di Fingo pada 2020,” katanya dalam peryataannya.

Mengulas lebih lanjut, beliau berkata, ketika ini produk yang ditawarkan Fingo adalah 80 persen yang lebih banyak daripada China.

“Kami meletakkan sasaran untuk menawarkan lebih banyak produk tempatan dengan perbandingan 50:50 pada tahun depan.

“Ini bagi membolehkan proses penghantaran barangan lebih cepat kepada pengguna,” katanya.

Kong berkata, syarikat mensasarkan untuk terus meneroka pasaran e-dagang secara agresif yang semakin berkembang di negara ini selain meraih peluang Perdagangan besar di Negara ASEAN.

“Kami juga kini memiliki gudang di Sabah dan Sarawak dalam usaha memberi perkhidmatan pantas kepada pengguna di sana.

“Pada masa sama, Fingo akan memasuki pasaran Indonesia pada Maret tahun depan dalam usaha memperluaskan pasaran di negara Asia Tenggara,” katanya.

Operator pasaran e-dagang itu menciptakan kejayaan luar biasa dan mencatat 650,000 pengguna hanya dalam empat bulan beroperasi di pasaran.

Dari jumlah pengguna itu, sebanyak 97,500 pengguna adalah preferred shopper (pembeli pilihan) yaitu pengguna aktif.

KUALA LUMPUR 29 JULAI 2019. (Dari diri) Ketua Pegawai Pemasaran, Fingo, Messi Wang, Ketua Pegawai Eksekutif Fingo, Jack Yi, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Dr. Ong Kian Ming dan Pengurus Besar Fingo, Lee Chee Sing menunjukkan aplikasi FINGO pada Pelancaran platform Fingo pasaran E-Dagang yang pertama di Malaysia di Berjaya Times Square Hotel.

Majelis peluncuran Fingo diresmikan oleh Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Dr Ong Kian Ming pada Juli 2019.

Klik Info Fingo Indonesia

Sumber : https://www.bharian.com.my

Mohon Bagikan Juga